S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko “OK” souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

Doprava od 49,- Kč | nad 1000,- Kč doprava zdarma | expedujeme každý den



        

Bloch MB.200 (1:72)

Směr 0939

 


Dostupnost: skladem 1 ks
Číslo produktu: 101154
EAN kód: 8594877009393
Nákupem získáte 140 bodů
Naše cena bez DPH : 230,58 Kč (9,25 €)
Naše cena s DPH (21 %):
279,00 Kč (11,19 €)
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  ks  

Popis

V polovině 30. let 20. století čelilo Československo problému modernizace svého letectví. Jedním z naléhavých úkolů byl výběr těžkého bombardéru s moderní konstrukcí. Domácí průmysl však neměl dostatek zkušeností se stavbou celokovových letadel. Vláda Československa rozhodla o zakoupení licence na bombardér nekomplikované konstrukce ve Francii, který mohl být rychle uveden do výroby. Jelikož situace francouzského letectví v té době nebyla nejlepší, byl výběr velmi omezený. Po jednání byl vybrán dvoumotorový hornoplošník Marcel Bloch MB-200 BN4. Toto letadlo bylo postaveno v roce 1933 a od roku 1934. byl vyroben pro potřeby francouzské armády v továrnách Potez, Loire, Breguet a SASO. Na začátku roku 1935. Československé ministerstvo obrany podepsalo se společností Potez licenční smlouvu. Za licenční dokumentaci bylo zaplaceno 300 tisíc zlotých. franků, za každé postavené letadlo mělo být Francouzům vyplaceno 12 % z ceny. Jeden kompletní MB-200 byl také objednán pro testy, které byly provedeny na jaře 1935. Armáda objednala 75 MB-200, které měly být vyrobeny v továrnách AERO a Avia (v posledně jmenovaných bylo vyrobeno pouze 12 exemplářů číslovaných 37-48). Cena bombardéru bez přídavných palivových nádrží byla 1 340 370 Kč a s nádržemi 1 402 317 Kč. První sériové letouny byly dokončeny v dubnu 1937. Problémy s licenční výrobou částečně způsobil Bloch, který v květnu 1936 zaslal 85 dodatečných výkresů, které zahrnovaly 183 konstrukčních změn. Letouny MB-200 sloužily u 81, 82, 83, 84 letky těžkých bombardérů 6. leteckého pluku v Brně a u 85. a 86. letky 6. leteckého pluku v Praze. Jedna kopie, číslo 52, byla přestavěna pro úlohy fotogrammetrie. Během konference v Mnichově mělo Československo 54 letadel tohoto typu. Tato letadla byla také postavena za německé okupace. Byly dodány do Bulharska a Rumunska, kde sloužily společně s letouny MB-210 BN5 zabavenými v okupované Francii. Technické údaje (pro Bloch MB-200): Maximální rychlost: 245 km/h; maximální strop 8000 m, maximální dostřel: 1020 km, zbraně: pevné - 3 kulomety ráže 7,5 mm a 1200 kg bomb.

Parametry

Vydavatel/Výrobce: Směr
Měřítko: 1:72
Bojová strana: Francie
Období: 2. sv. válka
Typ letadla: bombardér

Předprodej

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

Mjk5MWMyMj
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: